Przeprowadzka biura – co trzeba wiedzieć?

Przeprowadzka biura – co trzeba wiedzieć?

16 kwietnia 2021 Wyłącz przez Redakcja

Przeprowadzka biura, tak samo jak w przypadku transportu mieszkań, wiązać się może, nie tylko ze stresem i chaosem, ale przede wszystkim z odpowiednim planem działania. Bardzo często wiele właściciele firm wykonują ją po raz pierwszy, przez co wydawać się może trudniejsza niż zazwyczaj jest.

Bardzo często elementy związane z przeprowadzkami, zostawiane są na ostatnią chwilę i to jest główna przyczyna całego chaosu, stresu i zmęczenia, a wystarczyłoby kilka dni wcześniej rozpocząć odpowiednie planowanie i przygotowania.

Każda przeprowadzka wymaga dobrej organizacji działań, podziału czasu i odpowiedniego zaplanowania, a przy odpowiednich krokach, przeprowadzkę nie odczuje się mocno negatywnie.

Przeprowadzka w Warszawie, ale również w innych miastach, wiąże się z wieloma czynnościami jakie właściciel firmy bądź biura musi wykonać.

Pierwszym krokiem, choć wydawałoby się, iż pakowanie ma priorytet, tak bardzo istotnym, wręcz najważniejszym elementem przeprowadzki jest znalezienie nowego lokalu i odpowiedni przedział czasu, w jakim można wykonać przeprowadzkę. W końcu ważne jest, by firma nie była zbyt długo „offline” i mogła rozpocząć działalność szybko.

Tak sam etap przeprowadzki został już wcześniej omówiony w dużym stopniu: wyprowadzka z lokalu? Jak przygotować się, do którego zachęcamy.

Największą różnicą między przeprowadzką biur, czy ogólną przeprowadzką np. z mieszkania obejmuje bardzo często sprzęt specjalistyczny, który np. z powodu gabarytu lub samej wagi, wymaga odpowiedniego zabezpieczenia w trakcie transportu. Inaczej zabezpieczy się fotele barberskie, czy zwykłe meble, a jeszcze inaczej elektronikę.

Sprzęt, którego demontaż jest utrudniony wymaga odpowiedniego przymocowania, obłożenia np. teksturą, czy folią, oraz odpowiedniego odsegregowania ich od np. pudeł kartonowych. Tak w przypadku mebli, często wystarczy odpowiednio „do ściany” zabezpieczyć by sztywno utrzymało poziom, nawet przy dużych dziurach na drodze, tak często nie będzie kolidowało np. z tym by lżejsze kartony stały na meblu, a pozwoli to optymalnie wykorzystać przestrzeń transportu. W przypadku elektroniki już może wymagać to jeszcze innych kroków zabezpieczania, gdyż bardzo często elektronika nie lubi nawet małych wstrząsów, czy np. zostają przetransportowane ostatnie, bardzo często jeszcze „gorące” bo praca była wykonana. Takie urządzenia bardzo źle znoszą duże różnice w temperaturach, a przez to są delikatne niczym szklana porcelana.

W/w elementy pokazują, że istotne jest wcześniejsze wyszukanie firmy specjalizującej się w przeprowadzkach i to takiej, która jest ubezpieczona. Pozwala to nie tylko minimalizować potencjalne szkody, ale również zwiększa poczucie komfortu, przy i tak stresującej sytuacji jaką jest przeprowadzka.

Pozwala się to też rozeznać w kosztach jakie poniesie się z powodu przeprowadzki, a czynniki wpływające na końcową cenę są różne:

Ile kosztuje przeprowadzka? Na co zwrócić uwagę? – Nowy kąt

Przeprowadzka to nie tylko przeniesienie mebli i sprzętu w nowe miejsce, ale też szereg działań działań dodatkowych jakie właściciel firmy powinien wykonać:

  • Zmiana adresu na stronie internetowej, często zdarza się, że firma „zapomniała” zmienić adres nawet przez kilka tygodni po przeniesieniu się w nowe miejsce.
  • Wymiana adresu na wszelkich materiałach promocyjnych, czy to wizytówkach, papierach firmowych, czy plakatach i ulotkach.
  • Podanie nowego adresu na wszelkich platformach ogłoszeniowych, w tym również gdzie zamieszczane są oferty pracy.
  • Zmiana adresu w dokumentach firmowych, rachunkach, czy sprawach urzędowych. Tu bardzo często gonią terminy i wymogi, w jakim należy zgłosić zmiany o zmianie adresu.

W przypadku firm, które mają bardzo mało sprzętu i mebli, czasem udział firmy od przeprowadzki może być zbędnym kosztem. W końcu wiele mebli jest łatwe i szybkie do demontażu, a może posiada się również większy samochód do przewiezienia gabarytowych rzeczy, ale tu zawsze dodatkowa para rąk do pomocy przyda się, nie tylko dla wygody, ale i bezpieczeństwa.